Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2017

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ: ΟΟΣΑ – ΣΕΒ – Κυβέρνηση βλάπτουν σοβαρά τη Δημόσια Εκπαίδευση

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

ΟΟΣΑ – ΣΕΒ – Κυβέρνηση
βλάπτουν σοβαρά τη Δημόσια Εκπαίδευση
Με λίγες μέρες διαφορά δόθηκαν στη δημοσιότητα οι εκτιμήσεις και οι απαιτήσεις του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ (μέσω διαρροής στην κυριακάτικη Αυγή) για τη δημόσια εκπαίδευση λειτουργώντας ως λαγοί μπροστά στις επικείμενες αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση. ΣΕΒ και ΟΟΣΑ βάζουν ταφόπλακα στη δημόσια εκπαίδευση απαιτώντας την εφαρμογή των νεοσυντηρητικών αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων, που όπου εφαρμόστηκαν είχαν ως αποτέλεσμα την απογείωση των ταξικών φραγμών και τη βίαιη εκδίωξη χιλιάδων φτωχών μαθητών από το σχολείο, την επιβολή της εργασιακής ζούγκλας και τις απολύσεις εκπαιδευτικών, το εκτεταμένο κλείσιμο σχολείων κυρίως στις υποβαθμισμένες περιοχές και τη διοχέτευση των προϋπολογισμών για την Παιδεία στα χέρια των επιχειρηματικών συμφερόντων. Η Χιλή, που μάλιστα αναφέρεται ως επιτυχημένο μοντέλο των νεοφιλελεύθερων αναδιαρθρώσεων κατά τον ΟΟΣΑ, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα της εκπαιδευτικής ερήμωσης που ήρθε ως αποτέλεσμα της εφαρμογής αυτής της πολιτικής.
 Όλα τα έχει ο μπαξές!!! Αυτονομία σχολικών μονάδων, άμεση και πλήρη υπαγωγή στη τοπική αυτοδιοίκηση, δ/ντες μάνατζερ με συμμετοχή γονέων, μαθητών και τοπικών φορέων στη διοίκηση του σχολείου, αξιολόγηση –λογοδοσία σχολείου και εκπαιδευτικών, επέκταση της μαθητείας, κουπόνια-vouchers, αύξηση των εξετάσεων πανεθνικού χαρακτήρα για τους μαθητές, μείωση μισθολογικού κόστους, εξορθολογισμός δαπανών, αύξηση ωραρίου.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το Υπουργείο Παιδείας γνωρίζουν καλά εδώ και καιρό τις πολιτικές κατευθύνσεις ΣΕΒ-ΕΕ-ΟΟΣΑ. Έχουν δεσμευτεί και υπογράψει από το 3ο μνημόνιο την εφαρμογή όλων των δεσμεύσεων της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2011 και έχουν παραγγείλλει τη νέα έκθεση του ΟΟΣΑ του 2017 για την Εκπαίδευση. Ο κ. Γαβρόγλου το έκανε απόλυτα σαφές στην συνάντηση με τη ΔΟΕ-ΟΛΜΕ. Το μεγάλο ζητούμενο είναι το πολιτικό περιτύλιγμα με το οποίο θα ντύσουν τον εξανδραποδισμό των μορφωτικών δικαιωμάτων της νεολαίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
Η πολιτική της εξαπάτησης είναι γνωστή και πολύ παλιά!!!! Δυσφημήστε και υποβαθμίστε κάθε δημόσιο και κοινωνικό αγαθό και τους εργαζόμενους σε αυτό, έτσι ώστε με την κατεργασία της "κοινής γνώμης" να έρθει ως ώριμο φρούτο το πέρασμά του στα χέρια των αρπακτικών του κεφαλαίου, που βλέπουν νέο πεδίο κερδοφορίας να ανοίγεται. "Απαξιωμένο το Λύκειο", "βαρετό και αγχωτικό το σχολείο για τα παιδιά", το σχολείο για τους μαθητές κι όχι για τους εκπαιδευτικούς, παρκαρισμένοι τεμπέληδες εκπαιδευτικοί και εκπαιδευτικοί φαντάσματα, ανεξέλεγκτα τα σχολεία, δάσκαλοι και καθηγητές είναι συντεχνίες. Είναι χιλιοειπωμένα επιχειρήματα που χρησιμοποιήθηκαν σε κάθε αντιδραστική μεταρρύθμιση παγκοσμίως, όπου εφαρμόστηκαν τα νεοφιλελεύθερα μοντέλα και τώρα τα χρησιμοποιεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχοντας όμως το πλεονέκτημα να μιλά εξ΄ ονόματος της Αριστεράς. Το κυβερνητικό επιτελείο παρουσιάζει πλέον τον ΟΟΣΑ ως ένα σύνολο τεχνοκρατών, που απλά λέει τη γνώμη του και δε δεσμεύει κυβερνήσεις, κρύβοντας επιμελώς πως ο ΟΟΣΑ είναι ένας διεθνής ιμπεριαλιστικός οργανισμός, που χαράσσει πολιτική στις κυβερνήσεις για τις ανάγκες του κεφαλαίου.
Έτσι, λοιπόν, με μία μέρα διαφορά από τη δημοσιοποίηση της έκθεσης του ΣΕΒ και λίγο πριν τη διαρροή του ΟΟΣΑ από την Αυγή, η κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες και παρουσία του Πρωθυπουργού ανακοινώνει την επιτροπή για την έρευνα των οικονομικών της εκπαίδευσης, βασική απαίτηση των δανειστών. Επίσης, ο Υπουργός Παιδείας αναγγέλλει στη Βουλή πως κανένα σχέδιο για την εκπαίδευση δεν μπορεί να πετύχει, αν δεν εφαρμοστεί εθνικό σύστημα αξιολόγησης και διαμόρφωσης του εκπαιδευτικού!!! Η πρόθεση της κυβέρνησης για εφαρμογή της νεοφιλελεύθερης αντζέντας της σχολής του Σικάγου αποτυπώθηκε στα πορίσματα του στημένου εθνικού διαλόγου των Γαβρόγλου - Λιάκου που ομνύουν στην αυτονομία, την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου (sic), το νέο Λύκειο κλπ. Όλο αυτό το διάστημα με νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δρομολογείται η υλοποίηση αυτού του σχεδίου (εξορθολογισμός προσωπικού, Λύκειο, ολοήμερο δημοτικό, ΤΕΕ, απολύσεις αναπληρωτών κλπ ), που στηρίζεται σε όλους τους νόμους, που είχαν ήδη ψηφίσει επιχειρώντας να τα υλοποιήσουν όλα τα προηγούμενα χρόνια ήδη από τη δεκαετία του '80 όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ-ΝΔ και οι παραλλαγές τους.
Συγκεκριμένα στο σχέδιο αυτό περιλαμβάνονται:
Η αυτονομία της σχολικής μονάδας, που συμπυκνώνει την αποχώρηση του κράτους από τη διαχείριση προσωπικού, τα προγράμματα σπουδών, την οικονομική διαχείριση.
Η αποκέντρωση και η εποπτεία των σχολείων από την ΤΑ (περιφέρειες, δήμοι) τόσο σε επίπεδο χρηματοδότησης, όσο και διαχείρισης προσωπικού και διοίκησης, σημαίνει την επιβολή του διαφοροποιημένου σχολείου. Τόσο στην έκθεση του ΣΕΒ όσο και του ΟΟΣΑ θεωρείται δεδομένη η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης και μέσα σε αυτό το πλαίσιο απαιτούν τη διαχείριση των οικονομικών πόρων με βάση την απόδοση των σχολείων και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας. Η βασική εξάρτηση της χρηματοδότησης των σχολείων περνά από το την εθνική ευθύνη στην τοπική. Ήδη στο ν. 3879/2010 ορίζεται ρητά πως το τοπικό πρόγραμμα υποστήριξης της εκπαίδευσης και ΔΒ Μάθησης συνδέεται με την λογοδοσία και διαφάνεια που προκύπτουν από τις εκθέσεις αξιολόγησης, που προβλέπονται από το ν. 3848/1010 της κ. Διαμανοπούλου. Το πέρασμα της διαχείρισης του προσωπικού σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο ανοίγει το δρόμο για χάσιμο χιλιάδων οργανικών θέσεων και την είσοδο και στην εκπαίδευση όλων των αντιδραστικών, ελαστικών και επισφαλών μορφών εργασίας όπως πεντάμηνα, ωφελούμενοι κλπ, που έχουν επιβληθεί στους Δήμους. Η αποκέντρωση των σχολικών μονάδων, όπου εφαρμόστηκε, σήμανε την κατάργηση σχολείων, την παράδοσή τους στα χέρια των ιδιωτών και την απόλυση εκπαιδευτικών. Η αυτοδυναμία και η αποκέντρωση πάνε μαζί με ένα νέο πλαίσιο στη διοίκηση του σχολείου με όρους επιχείρησης με διευθυντές μάνατζερ και γονείς, μαθητές (ο Υπουργός εξήγγειλε νέο θεσμικό πλαίσιο για μαθητικές κοινότητες) και τοπικούς φορείς να συνδιοικούν το σχολείο και να ορίζουν το σχέδιο δράσης του.
Η τριπλή αξιολόγηση της δημόσιας εκπαίδευσης (αυτοαξιολόγηση, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, εξωτερική αξιολόγηση) είναι το εργαλείο για την προώθηση της αναδιάρθρωσης. Απαιτούν αξιολόγηση μέσω μετρήσιμων μαθησιακών αποτελεσμάτων εκτιμώντας πως "υπάρχουν λίγες μόνο εθνικές αξιολογήσεις μαθητών" και μέτρηση επιδόσεων σχολείων σε αναλογία με το διαγωνισμό PISA.
Η έκθεση του ΣΕΒ συναρτά τα αποτελέσματα του PISA "με την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας των πολλών ανθρώπινων πόρων που διαθέτει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Αναγκαία θεωρούν τη δημοσιοποίηση των εκθέσεων αυτοξιολόγησης των σχολικών μονάδων ως μέσο επίτευξης καλύτερων αποτελεσμάτων. Με άλλα λόγια προκρίνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ των σχολείων για την "προσέλκυση πελατών", προκειμένου να επιβιώσουν. Η εξωτερική επιτροπή αξιολόγησης και εποπτείας επιβάλλεται για την ασφαλή αποτίμηση των αποτελεσμάτων. Ο ΣΕΒ δε μασάει τα λόγια του και μιλάει για απομάκρυνση δασκάλων, όταν αποδειχθούν ανεπαρκείς μετά "από προειδοποιήσεις". Το πλαίσιο όλο της αξιολόγησης του 2013, που έχει παγώσει, επανέρχεται στο προσκήνιο καταρρίπτοντας τους μύθους περί αθώας εσωτερικής αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου για ανατροφοδότηση.
Η εκτίμηση για ευνοϊκή αναλογία δασκάλων μαθητών (ΣΕΒ) και υπερεπάρκεια ανθρώπινου δυναμικού, που όμως δε αξιοποιείται ορθολογικά, καθώς και η απαίτηση αύξησης του ωραρίου ιδιαίτερα των παλαιότερων εκπαιδευτικών (ΟΟΣΑ) σηματοδοτεί νέα λεηλασία στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, νέες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, πλεονάσματα εκπαιδευτικών και ακόμη λιγότερες θέσεις εργασίας για αναπληρωτές. Ήδη στα μέσα της φετινής χρονιάς, επιπλέον των προηγούμενων ρυθμίσεων, κάνει ακόμη πιο δύσκολη την ανάπτυξη τμημάτων για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η εκτίμηση πως το 80% του κρ. προϋπολογισμού της εκπαίδευσης αφορά τη μισθοδοσία των εκπαιδευτικών, σηματοδοτεί την απαίτηση στη 2η αξιολόγηση για νέες μειώσεις στο λεηλατημένο εισόδημα 40% των εκπαιδευτικών.
Επιτακτική θεωρείται η κατάργηση του αρ. 16 του Συντάγματος με την κατοχύρωση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες και η αντικατάστασή του από τη νεοφιλελεύθερη αναγνώριση του γονεϊκού δικαιώματος στην ελεύθερη επιλογή εκπαίδευσης, δηλαδή, τα κουπόνια vouchers στην εκπαίδευση. Με άλλα λόγια θέλουν να διοχετευτεί η δημόσια κρατική χρηματοδότηση στα ιδιωτικά σχολεία, που σε συνδυασμό με την αυτονομία, την αξιολόγηση και τον οικονομικό στραγγαλισμό θα οδηγήσουν με μαθηματική ακρίβεια σε κλείσιμο δημόσιων σχολείων, τον εξοβελισμό χιλιάδων φτωχών παιδιών και την απόλυση εκπαιδευτικών. Αποδεικνύεται πως η απέχθεια προς το Δημόσιο στοχοποιεί τους πυλώνες του κοινωνικού κράτους (Υγεία, Παιδεία, Πρόνοια, Ασφάλιση) και γίνεται όχημα για τη λεηλασία και την αρπαγή του ζεστού δημόσιου κρατικού χρήματος και των υποδομών, που έχει χτίσει με τον ιδρώτα του ο ελληνικός λαός, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.
Το τοπίο που διαμορφώνουν είναι εφιαλτικό. Γνωρίζουν πως με όσα ωραία λόγια να το ντύσουν παραμένει αποκρουστικό. Χρόνια ολόκληρα επιδιώκουν να το επιβάλλουν στην ελληνική εκπαίδευση, αλλά έχουν αποτύχει παταγωδώς χάρη στους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος. Θυμίζουμε τους αγώνες τη δεκαετία του ΄90 κόντρα στην αυτονομία σχολικών μονάδων και τη μεταρρύθμιση Αρσένη, το 2006 για το αρ.16 για τα Πανεπιστήμια, Το 2011 ως το 2014 για αξιολόγηση, διαθεσιμότητα, νέο λύκειο και νόμο Διαμαντοπούλου κλπ. Ακόμη και όταν κατάφεραν να νομοθετήσουν δεν κατάφεραν να εφαρμόσουν σε βάθος την αλλαγή του DNA της δημόσιας Παιδείας. Αποτελεί στοίχημα γι΄ αυτούς σήμερα να δώσουν ένα στρατηγικό χτύπημα στο εκπαιδευτικό κίνημα και να πάρουν άμεσα τη ρεβάνς.
Η κυβέρνηση ξέρει πως, όσο και αν οι κοινωνικοί συσχετισμοί συνηγορούν υπέρ της και με τις αντιδράσεις να είναι αναντίστοιχες της επίθεσης, που δεχόμαστε, το εκπαιδευτικό κίνημα έχει τεράστια συσσωρευμένη εμπειρία αγώνων και μπορεί να ανασυνταχτεί. Θέλουν να μετρήσουν αντιδράσεις. Σε εξαιρετικά δύσκολες εποχές ο κόσμος της εκπαίδευσης σήκωσε το γάντι της αντιπαράθεσης και της σύγκρουσης. Γι΄ αυτό ζητά εναγωνίως, όπως και οι προηγούμενοι κυβερνώντες, την κοινωνική και πολιτική συναίνεση για να τα εφαρμόσει. Όχι μόνο από την κοινοβουλευτική εθνική των μνημονίων αλλά και από τα συνδικάτα, καλώντας τα να γίνουν οι "κοινωνικοί εταίροι" στην υλοποίηση του ανόσιου έργου της κατεδάφισης της δημόσιας παιδείας.
Τα ψέματα τελειώνουν
Διαπραγματεύσεις και "διάλογος" επί των σχεδίων τους δεν υπάρχει. Διαπραγμάτευση σημαίνει τη βέβαιη ήττα μας και την υποταγή σε μια ζοφερή πραγματικότητα. Η δημόσια Παιδεία, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές μας μπορούμε να ζήσουμε, να εργαστούμε, να μορφωθούμε χωρίς ΣΕΒ-ΟΟΣΑ-ΕΕ και κυβερνήσεις. Μπορούμε να βάλουμε φραγμό και να ανατρέψουμε τα σχέδια τους, να διεκδικήσουμε δωρεάν δημόσιο και ποιοτικό δωδεκάχρονο σχολείο για όλη τη γνώση, όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Καλούμε τον κλάδο να συσπειρωθεί στα σωματεία και σε επιτροπές αγώνες για τη διεκδίκηση των αιτημάτων του κλάδου όπως διαμορφώθηκαν στους μεγάλους αγώνες της προηγούμενης περιόδου.
Η πλειοψηφία του ΔΣ της ΟΛΜΕ οφείλει να πάρει θέση απέναντι σε αυτή την πολιτική ΣΕΒ-ΟΟΣΑ-ΕΕ-κυβέρνησης, όχι καταγγέλλοντας τα μόνο, αλλά οργανώνοντας τον κλάδο στην αντιπαράθεση για την ανατροπή τους. Δεν πρέπει να συνεχίσουν να σιωπούν και να καλλιεργούν τη σύγχυση και την αναμονή διευκολύνοντας την κυβέρνηση στα νεοφιλελεύθερα και μνημονιακά σχέδια της.







ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ

     Ο.Λ.Μ.Ε.                  
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 33 11 338
e-mail:olme@otenet.gr                                                             Αθήνα, 20/02/2017


ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΓΕΝ. ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΤΩΝ ΕΛΜΕ (18/2/17)


            Η Γενική Συνέλευση των Προέδρων των ΕΛΜΕ που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, 18/2/17 στην Αθήνα αποφάσισε τα εξής:

1.      Με κεντρικό αίτημα την πραγματοποίηση μαζικών μόνιμων διορισμών για την κάλυψη των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας, την πραγματοποίηση Πανελλαδικής Κινητοποίησης την Πέμπτη 23/2/17. Για την Αθήνα, συγκέντρωση στο Υπουργείο Παιδείας στις 2 μ.μ. και στην υπόλοιπη Ελλάδα, συγκεντρώσεις στις Διευθύνσεις ή στις Περιφέρειες σε ώρες που θα αποφασίσουν οι τοπικές ΕΛΜΕ. Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των συναδέλφων το ΔΣ της ΟΛΜΕ κηρύσσει 2ωρη στάση εργασίας (12.00-14.00 και 14.00-16.00).

2.      Να υπάρξει συνδικαλιστική κάλυψη στους Συλλόγους Διδασκόντων και σε κάθε συνάδελφο ξεχωριστά, που δεν επιθυμούν να εφαρμόσουν τη Θεματική Εβδομάδα.

3.      Να ζητήσει από το Υπουργείο Παιδείας να επαναφέρει τις επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις στα ΓΕΛ και να τις καθιερώσει και στα ΕΠΑΛ.

Επίσης, η ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ καταγγέλλει την πολιτική της εκκαθάρισης των ΕΠΑΛ από τους λεγόμενους μη παρακολουθούντες μαθητές και απαιτεί:
·        Να μην γίνει στα σχολεία καμιά ανακατανομή στις αναθέσεις στο μέσο της χρονιάς.
·        Να μη δεχθούν τα ΠΥΣΔΕ και οι αιρετοί καμία υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού εξαιτίας τη ρύθμισης των μη παρακολουθούντων.
Τέλος, η ΓΣ των Προέδρων καταγγέλλει τις προτάσεις για την εκπαίδευση που κατέθεσαν ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών (ΣΕΒ), ο Σύλλογος Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Σχολείων όσο και αυτών που περιέχονται, με βάση κείμενα στον τύπο, στην επικαιροποιημένη έκθεση του ΟΟΣΑ για την Ελληνική εκπαίδευσης. Οι προτάσεις αυτές παρουσιάζουν μια κοινή στόχευση με βασικούς άξονες:
·        μείωση του μισθοδοτικού κόστους,
·        αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών,
·        αυτοχρηματοδότηση των σχολείων στα πλαίσια της λεγόμενης «αυτονομίας» και την κατηγοριοποίηση τους ανάλογα με τις επιδόσεις ή τις …εγγραφές!
·        μεγαλύτερη εμπλοκή των δήμων στην λειτουργία και το έργο των σχολείων,
·        κατάργηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για την δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση,
·        Δραστικός περιορισμός του ενιαίου αναλυτικού προγράμματος,
·        αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη,
·        πλήρης εισαγωγή της αξιολόγησης για σχολεία και εκπαιδευτικούς συνδεδεμένη με την χρηματοδότηση των σχ. μονάδων και τους μισθούς των εκπαιδευτικών,
·        επιχειρηματικοποίηση και ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης,
·        ενδυνάμωση του ρόλου του διευθυντή και υποβιβασμός του ρόλου του συλλόγου διδασκόντων, και άλλες υπεραντιδραστικές προτάσεις αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.

Πλευρές των προτάσεων αυτών συναντώνται επιπλέον στο 3ο μνημόνιο, στα πορίσματα Λιάκου, Γαβρόγλου, στις κατευθύνσεις της ΕΕ και σε δηλώσεις υπευθύνων και ανεύθυνων περί την εκπαίδευση του κεφαλαίου.
Οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο βρίσκονται εν μέσω μιας συντονισμένης, σχεδιασμένης και άκρως αντιδραστικής αντί- μεταρρύθμισης σε πλήρη αντιδιαστολή τόσο με τις θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος όσο και με τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας τις ανάγκες της κοινωνίας και της χώρας.
Είναι αναγκαίο περισσότερο από ποτέ να αναπτυχθεί ένα ρωμαλέο πανεκπαιδευτικό κίνημα που θα αναχαιτίσει την μεγαλύτερη ανατροπή των εκπαιδευτικών κατακτήσεων δεκαετιών που επιχειρείται. Να απαιτήσει και να επιβάλλει την ολόπλευρη ποιοτική αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν μόρφωση όλων των παιδιών μαζί με την ουσιαστική καταξίωση και αναβάθμιση των εκπαιδευτικών της χώρας.



ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ: Κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας

Κάλεσμα αναπληρωτών εκπαιδευτικών
σε κινητοποίηση στο υπουργείο Εργασίας: Τρίτη 21/2, 14:30

Την Τρἰτη, 14/2, πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας, μετά από κάλεσμα των αναπληρωτών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων Π.Ε./Δ.Ε. Βασικά αιτήματα ήταν οι διορισμοί, το εργασιακό καθεστώς επισφάλειας που διέπει όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, με τις αδικίες και τις διακρίσεις που το χαρακτηρίζουν σε σχέση και με τους μόνιμους συναδέλφους μας.

Αντιπροσωπεία μας συναντήθηκε με το γενικό γραμματέα του υπ. Εργασίας, κ. Νεφελούδη. Μέσω γραπτού υπομνήματος που κατατέθηκε, αλλά και κατά τη διάρκεια της συνάντησης, διεκδικήσαμε:
1.       την πλήρη εξομοίωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων με αυτά των μονίμων συναδέλφων μας σε σχέση με τις άδειες: την άδεια κύησης και λοχείας, όπου καταστρατηγείται κατ᾽ ουσίαν το δικαίωμα στη μητρότητα και δεν δικαιούμαστε ούτε την εξάμηνη ειδική άδεια για την προστασία της μητρότητας που χορηγείται από τον ΟΑΕΔ· τις αναρρωτικές άδειες, όπου πετσοκόβεται ο μισθός μας και αναλωνόμαστε σε μια ατέρμονη γραφειοκρατική διαδικασία για τη χορήγησή τους· τις κανονικές άδειες, που μόνο κανονικές δεν είναι, διότι αφαιρούνται τα ημερομίσθιά μας από την αποζημίωση μη ληφθείσης άδειας που έχουμε απόλυτη ανάγκη μετά την απόλυσή μας· την άδεια ασθένειας τέκνου που ψηφίστηκε πρόσφατα, αλλά αφορά μόνο τους μονίμους συναδέλφους μας· τις ειδικές άδειες
2.       την ικανοποίηση του δίκαιου αιτήματος των αναπληρωτών με χρόνιες και σοβαρές παθήσεις να εργάζονται κοντά στον τόπο συμφερόντων τους (για το οποίο εστάλη επίσης συμπληρωματικό κείμενο στο υπουργείο σε συνέχεια του υπομνήματός μας)
3.       την κατάργηση του θεσμού των Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου (ΑΜΩ)
4.       την προσμέτρηση στο διδακτικό ωράριο όλων των εκπαιδευτικών της ώρας της σίτισης του ολοήμερου προγράμματος
5.       την προσμέτρηση του συνόλου της προϋπηρεσίας των αναπληρωτών και το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων
6.       την έγκαιρη και σταθερή καταβολή της μισθοδοσίας μας
7.       τον τερματισμό του κατάπτυστου καθεστώτος της ετήσιας κατάθεσης ιατρικών γνωματεύσεων και της υποβολής μας σε ακτινογραφία, που θέτει σε κίνδυνο την υγεία μας κάθε χρόνο
8.       καμία επιπλέον προϋπόθεση, περικοπή ή προσθήκη κριτηρίων στο ήδη εξευτελιστικό επίδομα ανεργίας

Στο υπόμνημά μας καταθέσαμε γραπτώς και τα πάγια αιτήματά μας

·  Μόνιμους διορισμούς

·  Σύσταση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες/για όλους τους μεταταχθέντες συναδέλφους

·  Εξάλειψη όλων των παραπάνω αδικιών και διακρίσεων σε βάρος των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών

·  Μείωση των μαθητών ανά τάξη

·  Πρόσβαση όλων των μαθητών σε υποστηρικτικές δομές ειδικής αγωγής: παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης

·  Ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά

·  Απαιτούμε να αποσυρθεί η Υ.Α. για τον «νέο» τύπο δημοτικού σχολείου, που ακόμα μία φορά υποβάθμισε το δημόσιο σχολείο στη βάση των μνημονιακών δεσμεύσεων της κυβέρνησης και οδήγησε χιλιάδες συναδέλφους μας στην ανεργία

·  Δεν θα ανεχθούμε να παγιωθεί το απαράδεκτο/αντισυναδελφικό και αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο των β’ και γ᾽ αναθέσεων, που ακυρώνει την ουσία των μαθημάτων μας και απαξιώνει με ισοπεδωτικό τρόπο τα πτυχία μας

·  Δεν θα γίνουμε το φθηνό και ακόμα πιο αναλώσιμο εργατικό δυναμικό των ΚΔΑΠ. Δεν θα εκχωρήσουμε στους δήμους και στις επιχειρήσεις το δικαίωμα να καθορίζουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών μας, οξύνοντας ακόμα περισσότερο τις ταξικές ανισότητες

·  Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα όλων των παιδιών/τα εργασιακά δικαιώματα κάθε εργαζόμενου

Ο γενικός γραμματέας του υπ. Εργασίας, στην αρχή της συνάντησης, είπε ότι πολλά από τα αιτήματά μας εμπίπτουν στα υπουργεία Παιδείας και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, ωστόσο, αφού αναφερθήκαμε εκτενώς στα σημεία αιχμής των διεκδικήσεών μας, δεσμεύθηκε ότι οι υπηρεσιακοί παράγοντες του υπ. Εργασίας θα τα εξετάσουν ενδελεχώς και θα μας δοθούν απαντήσεις σε νέα συνάντηση, που ορίστηκε για την επόμενη Τρίτη, στις 21/2, στις 15:00. Προσέθεσε ότι θα μπορούσαν να αναλάβουν πρωτοβουλία, σε συνεργασία με το υπ. Παιδείας, στην κατεύθυνση της εναρμόνισης με το εργασιακό πλαίσιο που διέπει το Δημόσιο.

Καλούμε και πάλι όλους τους αναπληρωτές/τους άνεργους/τους μόνιμους συναδέλφους μας να δώσουμε όλοι μαζί αυτόν τον αγώνα. Δεν ζητάμε απαντήσεις από το υπουργείο Εργασίας. Τις απαντήσεις τους τις ξέρουμε, γιατί βιώνουμε την ίδια κατάσταση εδώ και πολλά χρόνια που αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας στο δημόσιο σχολείο. Απαιτούμε να αλλάξει τώρα το απαράδεκτο εργασιακό καθεστώς για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, να αρθούν όλες οι αδικίες και οι σε βάρος μας διακρίσεις, να σταματήσει ο εμπαιγμός σε ό,τι αφορά τους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών.

Καλούμε τα σωματεία, πέρα από τη διευκολυντική στάση που οφείλουν να προκηρύξουν για την Τρίτη 21/2, να στηρίξουν ουσιαστικά κάθε κινητοποίηση που έχει σκοπό να διεκδικήσει τα αυτονόητα για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και το δημόσιο σχολείο. Δεν αποδεχόμαστε τη γραφειοκρατική λειτουργία των σωματείων. Τους υπενθυμίζουμε την υποχρέωσή τους να υπερασπίζονται αγωνιστικά το σύνολο των εργαζόμενων και των δικαιωμάτων τους, την ώρα που η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ισοπεδώνει ό,τι έχει απομείνει όρθιο στη δημόσια εκπαίδευση.

Όλοι στο υπουργείο Εργασίας: την Τρίτη 21/2 - 14:30


ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ Π.Ε./Δ.Ε.




Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: Για τη Θεματική Εβδομάδα και τη στάση των παρατάξεων στο ΔΣ της ΕΛΜΕ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ-ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Για τη Θεματική Εβδομάδα
Και
 τη στάση των παρατάξεων στο Διοικητικό Συμβούλιο

 της ΕΛΜΕ Βοιωτίας

Από τότε που στάλθηκε η εγκύκλιος του Υπουργείου, προτείναμε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ να πάρει απόφαση να μην εφαρμοστεί η εγκύκλιος με το σκεπτικό ότι  η «Θεματική Εβδομάδα» αποτελεί εμπαιγμό για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές των Γυμνασίων αλλά και τους γονείς και το σύνολο της κοινωνίας. Κι αυτό γιατί:

·         Μειώθηκαν οι ώρες της Βιολογίας, ΑΛΛΑ τα παιδιά καλούνται μέσα στη θεματική εβδομάδα να μάθουν για λεπτά θέματα που άπτονται της αναπαραγωγής, του σώματος, των βιολογικών λειτουργιών.
·        Η Οικιακή Οικονομία δε διδάσκεται  καν σε πολλά Γυμνάσια, τα παιδιά κάνουν κενό ή έχει αλλάξει το πρόγραμμα σε εξάωρα ή πεντάωρα (τη στιγμή που με περισσό θράσος, το Σεπτέμβριο, οι κυβερνητικοί αντιπρόσωποι εμφανίζονταν στο ΣΚΑΙ, τον ΑΝΤ1 και τα άλλα κανάλια, λέγοντας ότι πρώτη φορά τα σχολεία άρχισαν χωρίς κανένα κενό και πρόβλημα!!!!). Την ίδια στιγμή, οι Γυμναστές στην αρχή της χρονιάς βρέθηκαν με έλλειμμα ωρών και με άγχος έψαχναν τάξη για να διδάξουν,  ΑΛΛΑ, η υγιεινή διατροφή, το fitness, ο υγιής τρόπος διαβίωσης, ο τρόπος κατανάλωσης των αγαθών θα διδαχθούν μέσα στη… θεματική εβδομάδα (προεόρτια αποτελούσαν και οι εκδηλώσεις της ημέρας αθλητισμού του Οκτωβρίου).

·         Μείωσαν τις ώρες, από τρεις σε δύο, της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, της σύγχρονης δηλαδή ΙΣΤΟΡΙΑΣ της Ελλάδας και του Κόσμου οι οποίες, και όσες ήταν παλαιότερα, δεν επαρκούσαν, διότι ποτέ δεν καλυπτόταν η ύλη. Ακροθιγώς και ασθμαίνοντας καλυπτόταν η ύλη έως και το Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο. ΑΛΛΑ  η θέση της γυναίκας και οι αγώνες για την ισότητα «πρέπει να διδαχθούν στους μαθητές μέσα από δράσεις στη Θεματική Εβδομάδα».  Δράσεις  που ούτως ή άλλως προσφέρονται, προβλέπονται και καλύπτονται ΜΕΣΑ στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας ,λ.χ.
 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ, Ενότητα 3 : Η έκρηξη και η εξέλιξη της Γαλλικής επανάστασης, ΠΗΓΗ: 2: «Τα δικαιώματα των γυναικών αγνοήθηκαν από τους επαναστάτες» και  αντίστοιχη ερώτηση του βιβλίου,
 ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ:  ΕΝΟΤΗΤΑ 13η , «Το κίνημα για τη χειραφέτηση της γυναίκας» κ.α.
Ας κόψουν εντελώς λοιπόν, πρώτη φορά αριστερά, και το μάθημα της Νεότερης Ιστορίας. Θα καλύπτουμε την ύλη στις ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ 28ης  Οκτωβρίου, 25ης Μάρτη καθώς και στη 17η  του Νοέμβρη.


·         Μείωσαν τις ώρες των Αρχαίων Ελληνικών ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΥΞΑΝΟΥΝ ταυτόχρονα τις ώρες είτε της Κοινωνικής Αγωγής είτε τις ώρες των θεμάτων της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής που κόπηκαν, είτε τη  δυνατότητα διάθεσης δύο διδακτικών ωρών από το διδακτικό ωράριο των καθηγητών για σχολικά προγράμματα Αγωγής Υγείας, πολιτιστικά, περιβαλλοντικά.  Είτε της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, όπου τόσο στην Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ όσο και ΣΤΗ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και στη Γ΄ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ (βλ. περιεχόμενα σχολικών βιβλίων και αναλυτικών οδηγιών για τα φιλολογικά μαθήματα 2016-2017), οι μαθητές ενημερώνονται , συζητούν, έρχονται σε επαφή με τα θέματα της διατροφής, των ΜΜΕ και της λειτουργίας της ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ, των κοινωνικών προβλημάτων, των εθισμών (λ.χ. στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές), της αγάπης, της διαφορετικότητας και της φιλίας και τόσα άλλα θέματα) που, με δημιουργικό και παιδαγωγικά αποτελεσματικό τρόπο, ευαισθητοποιούν τους μαθητές μέσα από διαθεματικές και άλλες δράσεις που ΟΥΤΩΣ Η ΑΛΛΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ και αναγράφονται και στα βιβλία ύλης, κυριότερα όμως στις καρδιές και το μυαλό των μαθητών. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΩΡΟ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΥΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ανά πόσα χρόνια άραγε; ΓΙΑΤΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ διευκρινίζει ότι τα θέματα της εβδομάδας θα αλλάζουν κάθε έτος.
Η υποκρισία ΛΟΙΠΟΝ περισσεύει. Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της εξοικονόμησης προσωπικού, βασικές ενότητες μαθημάτων, κλάδους ολόκληρους,  τους μετατρέπει σε «προγράμματα», «μέρες», «εβδομάδες.

Ο διαχωρισμός σε θεματική εβδομάδα στο Γυμνάσιο και δημιουργικές εργασίες στο Λύκειο δεν πρέπει να εξαπατά τους συναδέλφους στις λεπτομέρειές του, γιατί στην ουσία πρόκειται για την ίδια πρόχειρη και υποκριτική παρέμβαση του Υπουργείου στο ήδη επιβαρυμένο με καθήκοντα πρόγραμμα του εκπαιδευτικού, προκειμένου να χρυσώσει το χάπι της ανικανότητας του να αλλάξει όλα όσα υποσχόταν ότι θα αλλάξει στον πυρήνα της εκπαίδευσης και στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών πριν από το Γενάρη του 15 που εκλέχτηκε η… Πρώτη φορά Αριστερά.

Ούτε πρέπει να εξαπατούμαστε με την ιδέα ότι αυτές είναι «καλές πρακτικές» άλλων χωρών. Από τις «καλές πρακτικές» της δημόσιας εκπαίδευσης, λοιπόν, στην Ευρώπη κι όχι μόνο, αντιπροτείνουμε, να καλυφθούν σε βάθος χρόνου, μακροπρόθεσμα κι αποτελεσματικά τα θέματα της περιβόητης εβδομάδος με την εξής «καλή πρακτική» των Ευρωπαίων κι όχι μόνο: Να αρχίσουμε με το να έχουμε ΣΧΟΛΙΚΟ ΙΑΤΡΟ και ΨΥΧΟΛΟΓΟ σε κάθε σχολείο, κουζίνες όπου μαγειρεύουν όλοι οι μαθητές, αγόρια και κορίτσια μαζί στο μάθημα της οικιακής οικονομίας, όπως γίνεται στα υπόλοιπα σχολεία, γυμναστήρια κλειστά και κολυμβητήρια, όπου εξειδικευμένο προσωπικό θα ασχολείται με τις εξειδικευμένες ανάγκες των μαθητών μας. Αυτό, θα ήταν πραγματικά μια εξέλιξη ουσιαστική και αποτελεσματική.


·         Τελευταίο ,αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, η θεματική εβδομάδα με όλη τη γραφειοκρατική δουλειά που την ακολουθεί και την υποκρισία που τη διακρίνει έρχεται ως πείραμα, προεόρτιο και προετοιμασία των εκπαιδευτικών για την Εβδομάδα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων στο τέλος της χρονιάς έτους, θεσμού που οι νυν φιλοκυβερνητικοί συνδικαλιστές της Βοιωτίας πολέμησαν σθεναρά τα προηγούμενα χρόνια. Κι ακολουθεί αργά- αργά και σταθερά η εξωτερική αξιολόγηση από το Διευθυντή, το σχολικό σύμβουλο κλπ, στα ασφυκτικά πλαίσια του νομοσχεδίου το οποίο η πλειοψηφία της εκπαιδευτικής κοινότητας έκρινε τα προηγούμενα χρόνια ως ανεδαφικό, ως προς την πληθώρα των απαιτήσεων και τον τιμωρητικό χαρακτήρα του και
 υποκριτικό, γιατί στοχοποιούσε για τα δεινά της ΠΑΙΔΕΙΑΣ αποκλειστικά τους εκπαιδευτικούς κι όχι τα αναλυτικά προγράμματα, την υλικοτεχνική υποδομή, τη διάρθρωση και τους στόχους της εκπαίδευσης, τις ελαστικές σχέσεις εργασίας που αναπτύσσονται με τους καθηγητές ενός κατώτερου θεού, αναπληρωτές ή διατιθέμενους σε τρία σχολεία.  Αυτά που προέρχονται από τους κεντρικούς σχεδιασμούς της κάθε Κυβέρνησης, έμεναν στο απυρόβλητο της ουσιαστικής αξιολόγησης και άρα αλλαγής.
Για αυτούς τους λόγους στο Δ.Σ. που έγινε την Τρίτη 14 Φεβρουαρίου, λόγω της έκτακτης γενικής συνέλευσης που είχε καλέσει η ΕΛΜΕ, προτείναμε η ΕΛΜΕ Βοιωτίας να ψηφίσει στη Γενική Συνέλευση Προέδρων που θα γίνει το Σάββατο, συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους που δεν επιθυμούν να συμμετέχουν στη Θεματική Εβδομάδα, στις ΕΛΜΕ που δεν έχουν πάρει απόφαση συνδικαλιστικής κάλυψης. Τονίσαμε ότι ήδη τριάντα περίπου ΕΛΜΕ έχουν πάρει απόφαση να μην συμμετέχουν στη Θεματική Εβδομάδα.

ΕΛΜΕ  Ρεθύμνου  Γ΄ΕΛΜΕ Θεσ/νικης , Άνω Λιόσια- Ζεφύρι- Φυλή, Ευβοίας , Β ΕΛΜΕ Έβρου, Ιωαννίνων, Σάμου,  Πάρου- Αντίπαρου, Ηρακλείου,  Ν. Αθήνας, Καβάλας, Γ ΕΛΜΕ Αθήνας. Ε   ΕΛΜΕ Αθήνας, Ελευσίνας,  Καλλιθέας- Ν Σμύρνης,  Χανίων, Ικαρίας, Κέρκυρας, Γ ΕΛΜΕ Δυτ. Αθήνας, Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής, Α΄Αιτωλοακαρνανίας,  Δ ΕΛΜΕ Θες/νικης, Λάρισας, και μέχρι τη Γ.Σ. των Προέδρων  Α ΕΛΜΕ Αχαΐας, Β΄ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου, Α΄-Γ΄Αν. Αττικής, ΕΛΜΕ ΛΗΜΝΟΥ, Β ΈΛΜΕ Αχαΐας

Οι παρατάξεις Ενωτική, Μέτωπο και Πρωτοβουλία ενώθηκαν και φυσικά πλειοψήφησαν,  ώστε να απορρίψουν την πρότασή μας. Δεν υπάρχει συνδικαλιστική κάλυψη από την ΟΛΜΕ, διατείνονται. ΜΑ Η ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΕΙ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΙ Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ  ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ και φυσικά εκεί θα τεθεί πάλι το ζήτημα των θεματικών εβδομάδων.
Την πρόταση μας στήριξε το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών.
Δυστυχώς οι Ενωτικοί, το Μέτωπο και η Πρωτοβουλία, σε πλειοψηφία στο ΔΣ της ΕΛΜΕ, στηρίζοντας στην ουσία τις κυβερνητικές μεθοδεύσεις, επιλέγουν την τακτική του στρουθοκαμηλισμού λέγοντας πως δε γνώριζαν για τις αποφάσεις των άλλων ΕΛΜΕ, παρότι και καθήκον τους είναι να ενημερώνονται αλλά κι εμείς είχαμε εγκαίρως γνωστοποιήσει για τις αποφάσεις αυτές στέλνοντας ενδεικτικά και την απόφαση της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων.

ΠΕΜΠΤΗ 23/2 -ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
προξένου Κορομηλά 51
       e.elme.thess@gmail.com


  Όχι στον εμπαιγμό των αναπληρωτών
και στην κοροϊδία με τους διορισμούς!

       Όχι στα μέτρα διάλυσης του δημόσιου σχολείου!
Όλοι στον αγώνα για διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα
Πέμπτη 23/2: συγκέντρωση των ΕΛΜΕ, ΣΥΛΛΟΓΩΝ Π.Ε. ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ, 1.00 μ. μ., Άγ. Βενιζέλου
(δίωρη διευκολυντική στάση)

Η σημερινή κυβέρνηση παρά τις υποσχέσεις για 20.000 διορισμούς εκπαιδευτικών, συνεχίζει τη μνημονιακή πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ακολουθώντας τις πρακτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης που οδηγούν στην τακτική των μηδενικών μόνιμων διορισμών στα σχολεία για μια ακόμη χρονιά. Ο απώτερος στόχος είναι η άρση μονιμότητας και η κατάργηση κάθε κεκτημένου εργασιακού δικαιώματος. Η αύξηση της ανεργίας αλλά και οι μηδενικοί διορισμοί στην εκπαίδευση τα τελευταία 6 χρόνια έχουν δημιουργήσει αφενός μια συνεχώς αυξανόμενη κατηγορία «τους μόνιμους συμβασιούχους» στο χώρο του Δημοσίου και αφετέρου έχουν εκτινάξει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας στην εκπαίδευση.

Η κατάσταση μάλιστα επιδεινώνεται, γιατί με βάση τις τελευταίες αντιεκπαιδευτικές αλλαγές του υπουργείου παιδείας που στόχο έχουν τη μείωση του προσωπικού, χιλιάδες συνάδελφοί μας αναπληρωτές που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση καλύπτοντας πάγιες ανάγκες, οδηγούνται στην ανεργία!

Οι στρατιές των αναπληρωτών στερούνται εργασιακά και άλλα δικαιώματα, μετακινούνται από χρόνο σε χρόνο στις εσχατιές της χώρας, εγκαταλείπουν τα σπίτια και τις οικογένειές τους και παλεύουν να επιβιώσουν με τις ελάχιστες αποδοχές που λαμβάνουν. Οι επιπτώσεις τόσο στη ζωή τους όσο και στην ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχει το δημόσιο σχολείο είναι συχνά τραγικές.
Τα τελευταία χρόνια έχει ενταθεί το φαινόμενο να βλέπουμε εκπαιδευτικούς να πηγαίνουν σε 3, 4 ακόμη και 5 διαφορετικά σχολεία και παρόλα αυτά τα δημόσια σχολεία να εξακολουθούν να υπολειτουργούν με κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό τα οποία διατηρούνται μέχρι το τέλος της χρονιάς. Η συγκεκριμένη κατάσταση δεν μπορεί πλέον να γίνει αποδεκτή και επιβάλλεται άμεσα να δοθούν λύσεις στα μεγάλα  προβλήματα των συναδέλφων μας αναπληρωτών και ωρομισθίων.
Στην παρούσα φάση θεωρούμε επιβεβλημένο να επαναφέρουμε τα βασικά αιτήματα του κλάδου, τα οποία ήδη έχουν κοινοποιηθεί από την ΟΛΜΕ και στο υπουργείο παιδείας από τον περασμένο Φεβρουάριο (10/02/2016).

Προς αυτή την κατεύθυνση ζητάμε:

Απαιτούμε κατάργηση του ν. 3848, μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών σε γενική και ειδική αγωγή (1/1), ώστε να καλυφθούν όλες οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων και οι εκπαιδευτικές – μορφωτικές ανάγκες του λαού μας. Σε κάθε περίπτωση οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο για την κάλυψη έκτακτων αναγκών και όχι για να καλύπτουν πραγματικά κενά, όπως γίνεται όλα τα τελευταία χρόνια. Οι διορισμοί μονίμων είναι το μόνο που θα μπορέσει να λύσει αποτελεσματικά το πρόβλημα των κενών και το ελάχιστο που απαιτείται για ν’ αρχίσει να βελτιώνεται η δραματική εικόνα των σχολείων μας.
Για τα μισθολογικά – μέτρα οικονομικής στήριξης, εργασιακά, διαδικασία πρόσληψης – τοποθέτησης και τα συνδικαλιστικά  δικαιώματα απαιτούμε να ισχύουν τα ίδια δικαιώματα που ισχύουν ή αιτούμαστε, για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε
Ÿ Μόνιμους μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα
Ÿ Προσλήψεις αναπληρωτών τώρα για να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία και στην ειδική αγωγή
Ÿ Ουσιαστική στήριξη της Ειδικής αγωγής – Καμία τοποθέτηση χωρίς τυπικά προσόντα και απόσυρση της εγκυκλίου - Πλήρης παράλληλη στήριξη για κάθε παιδί
Ÿ Να σταματήσουν οι απολύσεις αναπληρωτών
ŸΤώρα έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία για να καλύψουν όλες τις λειτουργικές τους ανάγκες
Ÿ 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού και 10 στα εργαστήρια.
Ÿ Να ξεκινήσει τώρα η ενισχυτική και η πρόσθετη διδασκαλία για όλα τα σχολεία με προσλήψεις αναπληρωτών
Ÿ Υπεύθυνος δάσκαλος για 50 μαθητές σε κάθε ολοήμερο– Προσμέτρηση της ώρας σίτισης
Ÿ  Να ανακληθεί η ρύθμιση που αποτρέπει την ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα όπου υπάρχουν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Ÿ Πλήρη δικαιώματα ασφαλιστικά, εργασιακά, συνδικαλιστικά στους αναπληρωτές
Ÿ Να λυθούν προβλήματα των αναπληρωτών (σίτισης, στέγασης, θέρμανσης, μετακίνησης) ιδιαίτερα απομακρυσμένων περιοχών με οικονομική ενίσχυσή τους
Ÿ Επίδομα ανεργίας για όλους τους αναπληρωτές και όλη την περίοδο της ανεργίας
Ÿ Ουσιαστική ένταξη των προσφυγόπουλων στην εκπαίδευση – Προσλήψεις τώρα αναπληρωτών για να έχουν όλα τα προσφυγόπουλα εκπαιδευτικούς 
Ÿ Ανατροπή της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ  
Για το Δ. Σ.
 Ο Πρόεδρος                                                   Ο Γραμματέας

                         Ζαγανίδης Χρήστος                                         Δερματάς Αντώνη

Ένα βιβλίο που πολεμήθηκε γιατί ξυπνούσε συνειδήσεις...

Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2017

ΕΛΜΕ ΒΟΙΩΤΙΑΣ: ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΡΙΤΗ 14/2

Ε.Λ.Μ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Έκτακτη Γενική Συνέλευση
την Τρίτη 14.02.2017 και ώρα 6.30μμ
στο Εσπερινό ΕΠΑΛ Λιβαδειάς
Θέματα:
 Εκπαιδευτικά ζητήματα (θεματική εβδομάδα, μαθητεία, δημιουργικές εργασίες, εργασιακές σχέσεις, διορισμοί κ.α.) και προτάσεις για το πρόγραμμα δράσης.

Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2017

ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΕ: Νέο πλήγμα για την Ειδική Αγωγή

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

ΝΕΟ ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ  ΟΙ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ

  Το Υπουργείο Παιδείας στο νομοσχέδιο σκούπα, που εισήγαγε στη Βουλή με τη μορφή του κατεπείγοντος, περνά μία εξαιρετικά αρνητική ρύθμιση για τη συγκρότηση τμημάτων με μαθητές με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.  Συγκεκριμένα, καταργεί τη διάταξη (4186/13 αρ.28 παρ.15) σύμφωνα με την οποία για κάθε μαθητή επιτρέπεται η μείωση του μέγιστου αριθμού μαθητών του τμήματος  κατά 3.

      Με το άρθρο 10 της νέας νομοθετικής ρύθμισης γίνεται σχεδόν αδύνατη η ανάπτυξη των τμημάτων, εφόσον   προβλέπει πως ένα τμήμα με 27 μαθητές θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 2 μαθητές με αναπηρίες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και, αν πρόκειται για μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία κλπ, θα πρέπει να έχει 5 μαθητές. Πρόσθετη προϋπόθεση για τη συγκρότηση αυτών των τμημάτων είναι η έγκρισή τους από τον Περιφερειακό Δ/ντη Εκπαίδευσης.

     Στα πλαίσια της δημοσιονομικής προσαρμογής και της μείωσης των προσλήψεων θυσιάζονται για άλλη μία φορά τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι διατάξεις αυτές αποτελούν νέο  «κόφτη» στην εκπαίδευση, στοχεύουν σε νέες συγχωνεύσεις όσων τμημάτων δεν εμπίπτουν στις προωθούμενες διατάξεις σε βάρος της εκπαίδευσης των παιδιών, που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη να υποστηριχθούν σε ένα δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και το δικαιούνται αυτό. Είναι φανερό πως αυτοί οι μαθητές εγκαταλείπονται στη τύχη τους, αφού είναι αδύνατον να τύχουν της απαραίτητης προσοχής που απαιτείται από το δάσκαλο ή τον καθηγητή σε τμήματα των 25 και 27 μαθητών αντίστοιχα. Είναι φανερή η κυνική αντιμετώπιση του κράτους σε αυτούς τους μαθητές όταν στις κατευθύνσεις και τις Ο.Π. θα στοιβάζονται σε  υπερπλήρη τμήματα… Να μας πουν από το Υπουργείο με τους 4 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και τον 1 μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε ένα τμήμα πώς, για πόσο χρόνο, από ποιον και πού θα διαξάγεται η προφορική  εξέταση και μάλιστα η θεσμοθετημένου τύπου εξέταση (τετραμηνιαία) αυτών των μαθητών, όταν οι καθηγητές άγονται και φέρονται στις σχολικές μονάδες για συμπλήρωση ωραρίου;;;

 Ακόμη, η ρύθμιση του τρόπου εισαγωγής του ιδιώτη βοηθού και νοσηλευτή στο σχολείο, σε συνέχεια του ν 4286/2013 του κ. Αρβανιτόπουλου, συνεχίζει το απαράδεκτο καθεστώς της εισόδου ιδιωτών μέσα στο δημόσιο σχολείο με «μαύρη εργασία» για να καλύψουν τις επείγουσες ανάγκες των  συγκεκριμένων μαθητών  και βάζει σε αμφισβήτηση την εργασία των αναπληρωτών νοσηλευτών, του ειδικού βοηθητικού προσωπικού κλπ. Η ρύθμιση ανοίγει ευθέως το δρόμο ιδιωτικοποίησης κομματιών  του δημόσιου σχολείου, αφού επείγουσες ανάγκες των μαθητών θα καλυφτούν από ιδιώτες.
 Οι αλλαγές αυτές έρχονται  λίγες μέρες μετά την απόφαση του Υπουργείου Υγείας για παραπέρα μείωση των θεραπειών των μαθητών (μείωση 45% σε σχέση με πέρσι). Οι οικογένειες των μαθητών με αναπηρία  θα αναγκαστούν να βάλουν ακόμα βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για τις θεραπείες  και την εκπαίδευση των παιδιών τους. Οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τα τεράστια κενά στην παράλληλη στήριξη και την μετακίνηση των αναπληρωτών της Π.Σ. σε 2 και 3 σχολεία, στην πράξη θα μειώσουν τις ώρες του εξατομικευμένου προγράμματος που έχουν ανάγκη οι μαθητές. Το Υπουργείο Παιδείας υλοποιεί την πολιτική της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που δηλώνει ότι οι μαθησιακές δυσκολίες δεν απαιτούν ειδική εκπαίδευση και για το λόγο αυτό η εκπαιδευτική ευθύνη μεταφέρεται στον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.
Καλούμε τις ΕΛΜΕ, την ΟΛΜΕ, τους συλλόγους δασκάλων και τους γονείς να απαιτήσουν την απόσυρση της αντιεκπαιδευτικής ρύθμισης.
        ΜΟΝΙΜΟΙ μαζικοί ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και άλλων ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ.
·         ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΕΝΩΝ σε σταθερές ΔΟΜΕΣ ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε. και ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ.
·         20 μαθητές το ανώτερο στα τμήματα με μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
.Ίδρυση σταθερών δημόσιων  δομών ειδικής εκπαίδευσης.                                                                          

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ : ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΡΙΤΗ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 14:30
Καλούμε σε συγκέντρωση για να δοθεί τώρα τέλος στην κατάφωρη αδικία που υφιστάμεθα εδώ και χρόνια. Έχουμε τις ίδιες ακριβώς υποχρεώσεις – Παράγουμε το ίδιο ακριβώς έργο – Απαιτούμε την απόλυτη εξίσωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων με αυτά των μόνιμων συναδέλφων μας.
Κάθε χρόνο προσλαμβάνονται στο δημόσιο σχολείο χιλιάδες αναπληρωτές οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες των σχολείων και το εκπαιδευτικό σύστημα στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εμάς, τη στιγμή που δεν μας αναγνωρίζονται ισότιμα ούτε τα πιο στοιχειώδη δικαιώματα. Συγκεκριμένα, δεν δικαιούμαστε – σε σχέση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς – τον ίδιο αριθμό και διάρκεια αδειών με αποδοχές. Η έγκαιρη καταβολή της μισθοδοσίας μας εξαρτάται πολλές φορές από τις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης και τη λειτουργία τους, όπως και η απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων (αναγνώριση προϋπηρεσίας/μεταπτυχιακών κτλ). Εδώ και ένα χρόνο , δε, τα ΜΚ  “πάγωσαν” για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, καταργώντας στην ουσία την προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί από 1/1/16.  Να σημειώσουμε ότι το εργασιακό καθεστώς των αναπληρωτών  εκπαιδευτικών δεν είναι μόνο κατάπτυστο σε σύγκριση με αυτό των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά σε πολλές περιπτώσεις σε σύγκριση και με κλάδους του ιδιωτικού τομέα, π.χ. άδεια μητρότητας. Ας μην ξεχνάμε ότι στα ψιλά γράμματα της σύμβασης εργασίας που υπογράφουμε αναφέρεται ότι αυτή δύναται να λυθεί για οποιονδήποτε σοβαρό λόγο κρίνει η εργοδοσία.
Την ίδια στιγμή, κάθε χρόνο βιώνουμε το άγχος αν θα μπορέσουμε να συμπληρώσουμε τα απαραίτητα ένσημα για να λάβουμε το επίδομα ανεργίας, το οποίο λαμβάνουν ολοένα και λιγότεροι συνάδελφοί μας.
Για όλους αυτούς τους λόγους, καλούμε κάθε συνάδελφο/ισσα άνεργο/η, μόνιμο/η, τα εκπαιδευτικά σωματεία και τις ομοσπονδίες, συλλογικότητες και σωματεία επισφαλώς εργαζόμενων, να σταθούν δίπλα μας. Καμία ανοχή στις διακρίσεις και στην άνιση μεταχείριση ανάμεσα στους εργαζόμενους.
Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν την υποχρέωση να εξαγγείλουν απεργία για την ημέρα της κινητοποίησης. Σε περίπτωση μη εξαγγελίας απεργίας, όσα σωματεία αυτοπροσδιορίζονται ως αγωνιστικά δεν έχουν καμία δικαιολογία για τη μη κήρυξη 4ωρης στάσης εργασίας 12:00-16:00.
Παλεύουμε για την εξομοίωση με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς στο καθεστώς των αδειών για:
· Κανονική άδεια
· Άδεια κύησης - λοχείας
· Άδεια ανατροφής
· Γονική άδεια
· Άδεια ασθενείας τέκνων
· Αναρρωτικές άδειες
· Ειδικές άδειες (γάμου, θανάτου συγγενικού προσώπου, δίκης, κλπ.)
                   Ακόμη διεκδικούμε:
· Να μην απαιτούνται ιατρικές γνωματεύσεις σε ετήσια βάση
· Ενεργοποίηση των ΜΚ για τους/τις αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
· Καμία επιπλέον προϋπόθεση, περικοπή ή προσθήκη κριτηρίων στο ήδη εξευτελιστικό επίδομα ανεργίας. Να μην κόβονται τα ένσημα στις ημέρες διεξαγωγής απεργιών.
· Κατάργηση του καθεστώτος των ΑΜΩ
· Προσμέτρηση της ώρας της σίτισης  του ολοήμερου προγράμματός των δημοτικών ως διδακτική ώρα για  ΟΛΟΥΣ/ΕΣ τους/τις εκπαιδευτικούς
· Κατοχύρωση πλήρους και σταθερής εργασίας για όλους/ες τους/τις αναπληρωτές/τριες εκπαιδευτικούς – Μόνιμους μαζικούς διορισμούς

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ Π.Ε./Δ.Ε     [anapleid@gmail.com]